Проблематика одлепљивања подлепљених слика
Апстракт
Као лепкови за подлепљивање слика, у оквиру традиције европских атељеа, користили су се лепкови биљног порекла растворљиви у води, касније смесе воска и смоле, а данас се све више користе синтетички лепкови. Како лепкови временом постају тешки, ломљиви, и губе своја првобитна својства, слике се морају поново подлепити. Примери одлепљивања подлепљених платна у раду, показују особине коришћених атхезива, њихову снагу и реберзибилност. Од лепкова проучавани су: Plextol B500 и Klucel GF; смеса воска и смоле; BEVA 371.
Кључне речи:
подлепљивање / одлепљивање / лепкови / растварачи / слике на платнуИзвор:
Живопис; Годишњак Академије - Високе школе Српске православне цркве за уметности и консервацију, 2010, 4, 187-199Издавач:
- Београд : Академија - Висока школа Академија Српске православне цркве за уметности и консервацију
Институција/група
Археолошки институт / Institute of ArchaeologyTY - JOUR AU - Рогић, Драгана PY - 2010 UR - http://rai.ai.ac.rs/handle/123456789/927 AB - Као лепкови за подлепљивање слика, у оквиру традиције европских атељеа, користили су се лепкови биљног порекла растворљиви у води, касније смесе воска и смоле, а данас се све више користе синтетички лепкови. Како лепкови временом постају тешки, ломљиви, и губе своја првобитна својства, слике се морају поново подлепити. Примери одлепљивања подлепљених платна у раду, показују особине коришћених атхезива, њихову снагу и реберзибилност. Од лепкова проучавани су: Plextol B500 и Klucel GF; смеса воска и смоле; BEVA 371. PB - Београд : Академија - Висока школа Академија Српске православне цркве за уметности и консервацију T2 - Живопис; Годишњак Академије - Високе школе Српске православне цркве за уметности и консервацију T1 - Проблематика одлепљивања подлепљених слика EP - 199 IS - 4 SP - 187 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rai_927 ER -
@article{ author = "Рогић, Драгана", year = "2010", abstract = "Као лепкови за подлепљивање слика, у оквиру традиције европских атељеа, користили су се лепкови биљног порекла растворљиви у води, касније смесе воска и смоле, а данас се све више користе синтетички лепкови. Како лепкови временом постају тешки, ломљиви, и губе своја првобитна својства, слике се морају поново подлепити. Примери одлепљивања подлепљених платна у раду, показују особине коришћених атхезива, њихову снагу и реберзибилност. Од лепкова проучавани су: Plextol B500 и Klucel GF; смеса воска и смоле; BEVA 371.", publisher = "Београд : Академија - Висока школа Академија Српске православне цркве за уметности и консервацију", journal = "Живопис; Годишњак Академије - Високе школе Српске православне цркве за уметности и консервацију", title = "Проблематика одлепљивања подлепљених слика", pages = "199-187", number = "4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rai_927" }
Рогић, Д.. (2010). Проблематика одлепљивања подлепљених слика. in Живопис; Годишњак Академије - Високе школе Српске православне цркве за уметности и консервацију Београд : Академија - Висока школа Академија Српске православне цркве за уметности и консервацију.(4), 187-199. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rai_927
Рогић Д. Проблематика одлепљивања подлепљених слика. in Живопис; Годишњак Академије - Високе школе Српске православне цркве за уметности и консервацију. 2010;(4):187-199. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rai_927 .
Рогић, Драгана, "Проблематика одлепљивања подлепљених слика" in Живопис; Годишњак Академије - Високе школе Српске православне цркве за уметности и консервацију, no. 4 (2010):187-199, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rai_927 .